BEZPIECZNY HOTEL (OSW) – BEZPIECZNY GOŚĆ
KOLONIE, OBOZY, GRUPY ZORGANIZOWANE
KODEKS DOBRYCH PRAKTYK
I RECEPCJA
- Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) w momencie przyjazdu autokaru przed wejściem do Ośrodka. W przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcia uczestnika i obowiązek odbioru przez opiekuna prawnego. Procedura może być ponawiana – decyduje kierownik lub pracownik.
- Stosowanie przez pracowników obsługi Ośrodka maseczek, przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
- Systematyczna dezynfekcja drzwi, klamek , poręczy, kanap itp. w częściach wspólnych.
- Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk w miejscach tj : przed wejściem do restauracji, w pobliżu drzwi wejściowych i na każdym piętrze przy pokoju opiekunów.
- Informowanie kierownika grupy i opiekunów o wprowadzonych procedurach, obowiązujących w Obiekcie, której przyjęcie do wiadomości i stosowania musi być potwierdzone podpisem Gościa.
- Bezwzględny zakaz przebywania w pokojach osób z poza grupy zorganizowanej (rodziców i osób niezameldowanych) Prośba o nie odwiedzanie swoich pociech podczas pobytu.
II POKÓJ HOTELOWY
- Obowiązkowa dezynfekcja pokoi poprzez zamgławianie lub ozonowanie przed przyjęciem gości oraz na ich prośbę w czasie pobytu po uprzednim ustaleniu godzin w jakich pokój będzie dostępny.
- Dezynfekcja urządzeń, mebli, klamek, armatury , poręczy, wietrzenie pokoi hotelowych. Codzienna inspekcja sanitarna łazienek i pokoi po ustaleniu godzin z organizatorem turnusu.
- Bezwzględny zakaz przebywania w pokoju osób nie będących Gośćmi hotelowymi.
III RESTAURACJA
- Zapewnienie płynu dezynfekcji do rąk dla Gości przy wejściu do restauracji.
- Wprowadzenie odpowiednich bezpiecznych odległości między stolikami i krzesłami.
- Każdorazowo dezynfekcja stołów, krzeseł, wyparzanie sztućców i talerzy po każdym gościu/osobie.
- Stosowanie przez pracowników restauracji maseczek / przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
- Odpowiednie odstępy posiłków ustalane na bieżąco z kierownikami grup tak, by pozwalały na odpowiednią dezynfekcję pomieszczeń restauracji lub tarasu gdzie będą spożywane posiłki.
IV POMIESZCZENIA OGÓLNODOSTĘPNE
- Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla gości w holu recepcji (WEJŚĆIE) oraz na każdym piętrze przy pokoju opiekuna.
- Szczegółowa dezynfekcja i ozonowanie raz na dobę pomieszczeń wspólnych.
- Szczegółowa dezynfekcja toalet.
- Regularna dezynfekcja wszystkich przedmiotów tj paletki, kije do bilarda, itp.
- Dezynfekcja korytarzy i holu.
V PRACOWNICY
- Bezwzględne przestrzeganie pracy w maseczkach / przyłbicach, rękawiczkach, czepkach, odzieży ochronnej, częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk itp. przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni, w której może nastąpić kontakt z gościem.
- Szkolenia pracowników z zachowaniem szczególnych środków bezpieczeństwa.
- Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego pracownika do pracy, a w przypadku stanu podgorączkowego i objawów choroby oddelegowanie pracownika do domu.
- Zapewnienie płynu do dezynfekcji rak dla pracowników – łatwo dostępny i widoczny na zapleczu.
- Wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnej pracowników poprzez lampy UV.
- Przebywanie w pomieszczeniach, tam gdzie jest to możliwe do 2 osób / zachowanie bezpiecznej odległości.
VI OGÓLNE
- Prowadzenie kampanii informacyjnej dla Gości dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności.
- Stosowanie zaleceń wg zaleceń GIS i WHO.
- Systematyczna kontrola KODEKSU przez kadrę.
- Ilości osób w pokojach dostosowane do wytycznych przez Ministerstwo Zdrowia.
- Ilość izolatek według zaleceń na wymagana ilość uczestników.
Ośrodki: Skarpa i Dworek Mazurski w Olecku wyposażone są w najnowsze zamgławiacze, generatory ozonu i lampy UV. Środki używane do dezynfekcji to: podchloryn sodu, Dezynfektol B, środki o stężeniu alkoholu powyżej 70%